Monday, March 26, 2012

Fikirlah sikit




pernah  fikir tak, macam mana kalau dunia kita berlainan?
macam mana kalau kau, bukan kau.

macam mana kalau kau bangun esok pagi, sebagai orang lain.
watak yang kau tak pernah faham.
orang yang kau tak suka.

sedangkan diri kita sendiri kita tak cukup nak kenal
inikan pulak nak kenal orang lain.
memang harapan....
tapi bukan harapan marya hanya impian.
sebut pasal cicak kobeng tu buat apa.
menghabiskan huruf je.

susah nak puaskan hati semua orang
kadang kita cakap lain, orang tangkap lain.
susah. bila lain dikata, lain pula yang terasa.
(kite tak cakap awak pun. kite cakap org lain :(  sorry )

aku selalu fikir, kalau hidup aku difilemkan, watak apa yang aku pegang?
watak jahat? watak baik? watak sampingan? 
atau aku hanya layak jadi pokok je.
disebabkan malas nak tanya orang dan sakitkan hati sendiri.
aku biar ianya tergantung di situ.

aku faham satu benda. lumrah dunia.
bukan semua orang suka kau. dan bukan semua orang benci kau.
benci dan suka macam rempah ratus dalam kari mamak
biasa bro.





mungkin aku adalah watak antagonis dalam filem 
mahupun kehidupan kalian
namun dalam dunia aku, aku sentiasa jadi hero.



8 comments:

Farahin Ahmad said...

dah tak reti nak komen.haha

xila riston said...

uhhhh kuin tu pehal...gempak ayat...sasterawan idaman! ;p

bella lim said...

farahin ; takpe janji ada semangat nak komen tu. haha

bella lim said...

xila ; kuin ke kucin? takpe, aku assume kucing. kucing tu gengster. haha.

sasterawan sangat. amboi. haha time kasih

kura said...

cewah. ayat update kat fesssbukkkk letteww. hahha

Balqis Shafikah said...

jiwa ayat u nih. :)

bella lim said...

kura ; haha inspirasi dari status sendiri, kihkih

bella lim said...

balqis ; jiwa kacau. muehehe