Tuesday, August 2, 2011

typical



bagai dilambung tsunami, kisah pertunangan goalkeeper malaya Khairul Fahmi dengan Aimie or known as Elia sibuk diperkatakan. tidak cukup dengan front page paper, orang sibuk dok canang sana sini kat blog. tak salah pun korang nak kongsi ilmu, tapiiiii yang aku cukup bebulu ni, kenapa korang semua sibuk sangat hal orang?

dia nak putus tunang ke, putus haid ke hal dia lah. kenapa sibuk buat forum mengata pihak perempuan itu ini? korang jealous kan sebenarnya sebab Apek tak pilih korang. hahaha. duduk diam diam sudahla. baik korang pergi sibukkan hal bulu kaki korang makin panjang dan kasar. haha.


ni pun masalah gak ni, bila orang sibuk sangat dengan kpop.
cuba hargai sikit tarian joget Malaysia. HAHAHA



yang lebih m e n j e n g k e l k a n
adalah apabila Malaysia kalah bola dengan Singapura. jelek betul aku baca posts and status semua orang. kalau setakat post status cakap bengang, tak apa. ini siap buat page mengutuk negara mereka. alahaiii. macam budak budak, sungguh. kalau dah kalah, buat lah cara kalah. kita pun tahu Malaysia kalah bermaruah, senyap sudahlah. memalukan, sungguh memalukan. mana perginya semangat kesukanan? aku tak backing mana mana pihak. jangan nak kata aku singaporean, aku Malaysian. tapi aku malu bila orang Malaysia macam nak ajak Singapura bergaduh. kita kan berjiran, walaupun cili padi mereka import dari negara kita, (hahaha) tapi kita sepatutnya sama sama memajukan negara masing masing.



dari sibuk hafal nama kpop, baik kau hafal periodic table ni (konon)
takpun hafal Asmaul Husna ke, surah yassin ke.



aku jijik jugak bila cakap macam ahli pidato ni. tapi seriousss. aku muak dengan perangai korang yang tipikal tu. sibuk nak tahu orang sangat. cuba bawak sibuk korang tu pergi Russia, SIBUKKAN diri korang ambil tahu macam mana diorang control nuclear reactor. sibukkan diri macam mana orang buat kereta sebagus Hummer. barulah negara maju. ini sibuk nak tahu gosip semasa, akai takdak. haha dah lah wa chalo dulu la. nanti ramai pulak unfollow aku. hahaha


p/s ; blog aku dah ada button 'like' ni sebab ada orang suruh buat. haa canggih en? blog kau ada? HAHAHA. ce tekan ce tekan :D


31 comments:

Dhiya Fariza said...

Well said. I agreed :)

Marya Hana said...

gudjob !

bella lim said...

dhiya ; huhuhuh. sep sep

bella lim said...

marya ; eleh padahal tadi kau ngan mama ngutuk aku, kata aku sibuk hal orang. hahaha. padahal aku backup kot. KEHKEH

deeyamorten said...

setuju3... :)

Shurazirah Sukhur said...

betul2..very nice one!:D

Kasut& Karipap said...

tang kpop tu i loike...yg berbulu lg bila muncul pula 'mpop @ kpop malaysia'...*ahaks*

Khai said...

Eh, aku tekan button LIKE sbb aku suka tuan punya belog ni. Boleh? HAHAHA XD

biasalah tu tipikal malay T__T

Eien Mohmad said...

haha -,- terbaekk laaa bella (:

kannnn, dwg jeles tuh tak dapat Apek ;D

kura said...

fuh. belle lim bg ceramah. baiklah lepas ni xjaga kain2 org. EH! haha..

ouh. mest kak marya yg suh buat button like?

Deeba Debab said...

kpop boring. HAHA :P

Amirah Rashid said...

haha, tang periodic table tu tak blh blah. kau bg aku wake up call utk cpt2 bukak balek nota kimia time matriks. cett -,-

ParkAir said...

marah betol yek.rasanya supporter kita dah jadi macam supporter indonesia time kita menang AFF cup dulu.

bella lim said...

deeya ; setuju je kau. hahaha

bella lim said...

shurazirah ; hehe thankyouu

bella lim said...

karipap ; tu ah, tahpape je kpop kpop. HAHHAHAHA

bella lim said...

khai ; tuan punya blog kau suka? siapalah tu kan,.hahahhaha

bella lim said...

eien ; kannn? hahahahhaha. itulah, wa tk dapat sikit wa tk heran

bella lim said...

kura ; diam kau. hahaha. ehh bukan dia, orang lain. peminat yg suruh. EEH? AMBOIR! hahahah

bella lim said...

deeba ; tahu takpe. benda benda tah.

bella lim said...

mira ; haa baca balik organic chemist. benda tu celaka. menyusahkan. haahahah

bella lim said...

parkair ; tahu takpeee. over acting

aku nabihahaha:) said...

pung pang pung pang bella lim beletey. agreed!

Elie Lily said...

baguih tol entry ni! part yg pasal kpop tu mmg tepuk tangan sampai leba kat bella!hahha

Lily Suhaili said...

Ngahaha,
Ceramah pedas medasss :P
Periodic table tak tahan tu.

bella lim said...

nabihaha ; kihkih. geram pulok saya

bella lim said...

elie ; hahah tak sangka ramai gak tak suka kpop kan

bella lim said...

lily ; tu lahh. haha cakap je lebih padahal bella ni :D

nub said...

dem aku takdak!

bella lim said...

tak canggih aa camtu. ahhaha

wawaroxx said...

U r cool babe. Meh la datang Russia. Jadik model nuclear.