Saturday, June 25, 2011

lelaki boleh, perempuan boleh blah


kecik kecik dulu memang aku ingat aku seorang lelaki. sampaikan pergi event pun aku taknak pakai gown. aku nak pakai kemeja ngan bow tie. macam abang aku. lagipun sampai sekolah menengah orang suruh aku beratur kat barisan lelaki. pasal tu aku suka tengok cermin. bagi yakin sikit aku ni perempuan. haa. harini wa nak kasi tau lu orang apa yang lelaki boleh tapi perempuan tak boleh buat. kepada yang tak berjantina, APA PUN TAK BOLEH !

  1. HISAP ROKOK
    kalau lelaki buat - "eleh common la lelaki smoking. kau jadi gf dia nanti kau suruh la dia berhenti. "
    kalau perempuan buat - "kau hisap rokok nak jadi apa? jadi sundal?"


  2. MAIN BOLA DAN CARI KAWAN
    kalau lelaki - lelaki boleh main bila bila masa je. kalau nak main, turun je court. pastu cakap nak join.
    kalau perempuan - "ehh aku kenal kau ke? nak main sama sama pulak. tetiba je. dah la pakai seluar sedut. nampak cam lembik je pompuan ni taknak lah main sama" dan perempuan tak boleh main bola, siapa kalah bukak baju. haram jadah. pasal ni memang aku fail la dan trauma join budak lelaki main.


  3. KENTUT DEPAN KEKASIH
    kalau lelaki buat - kira style habis le tu. tak hipokrit depan girlpren la orang kata.
    kalau perempuan - sah! confirm! mati hidup balik pun takde orang nak jadi boyfriend kau!


  4. CAKAP LUCAH
    kalau lelaki - "bukan I gatal.. tapi dah memang naluri kami sebagai lelaki. heheee"
    kalau perempuan - "apasal kau ni lucah sangat ni? sangap ke apa?"


  5. KELUAR MALAM
    kalau lelaki - "alaa. nama pun lelaki. aku kalau tak balik pun mak aku tak kisah. baru jantan. lelaki tak keluar malam? anak mak lah kau."
    kalau perempuan - "wuyoo soSIAL gila kau ni. keluar malam, pergi shisha pulak tu. bapak kau tak marah?"


  6. BUAT SKILL POWER TIME MAIN BOLA
    kalau lelaki - "biasa dah tahan guna dada. dada i kan tough ?"
    kalau perempuan - "wooo. tahan guna dada siott. kau ni alien ke?" (tu yang malas aku nak tunjuk skill tu. hishh)



  7. BELA BULU KAKI
    kalau lelaki - "babe, bulu kaki you menawan doh. nampak jantan gila. aww GRR"
    kalau perempuan - "kau ni species apa ni? dah macam hutan amazon dah aku tengok bulu kaki kau. shave la gila. tak pasal pasal orang ingat kau maknyah nanti."


  8. KAKI GAME
    kalau lelaki - "biasalah.. jiwa lelaki dengan game memang tak dapat nak dipisahkan."
    kalau perempuan - "kau ni asyik game je.. loser gila kau. pergi belajar masak lagi bagus!"


  9. JADI WALI
    perempuan sah sah lah tak boleh jadi wali. so.. kepada lelaki lelaki di luar sana janganlah gatal nak tindik telinga macam wanita. nanti tak boleh jadi wali kepada anak anak awak. style tak kemana okay.


  10. KAHWIN LEBIH DARI SATU
    kalau lelaki - "nak buat macam mana, dah mampu. saya ikut sunnah nabi je"
    kalau perempuan - nak mati? kumpul lah boyfriend banyak mana pun.. boleh kahwin sorang je. so cobalah untuk setia ye. hahaha

    cewah bella konon mengaku jantan, panas pun tak tahan.
    pondanlah kau wei! haha

p/s ; maaf ye kalau ada menyentuh sensitiviti mana mana pihak. and by the way. aku dah sedar yang aku dilahirkan seorang wanita. comel pulak tu! haha. xD tak puas hati pegi mati.

39 comments:

Ashraf Jalil said...

dan lelaki xyah beranak.. huahahaha

bella lim said...

takyah beranak, tapi kena jaga anak. queen control. HAHHA

Benrauf said...

lelaki memberi. perempuan menerima.

aidamohdnazib said...

wakaka..best wohh entri ku nihh..ahha

Shurazirah Sukhur said...

haha betul.betul.betul..

pandangkedepan said...

bile eksiden krete
kalau lelaki - alarh tak sengaja je tu..

kalau pompuan - patutlah...pompuan yg bawak kete rupenye...:D

btul x?ehehe...:D

bella lim said...

benrauf ; itu yang best tu. perempuan takyah memberi kan kan kan?haha

bella lim said...

aida ; hehehe. entry ku ke entry kau? haha. tenkiu

bella lim said...

shurazirah ; angguk sikit kepala. haha

bella lim said...

pandang kedepan ;

hahah betul betul betul!
atau mungkin sebab diorang bawak kereta tak PANDANG KEDEPAN? ahahah

Hang Leo said...

hisap rokok
laki:rokok gudang garam
pmpuan:rokok daging
hahahaha

laki xpe ckp lucah ,"i bukan gatal tp dah mmg naluri kami sbg lelaki"

pmpn men bola buat skil thn dada mmg dia lagi pejal dari lelaki la,,hahahah

"comel plak tu"hihihihi(gelak sopan)

bella lim said...

pehh. lucah lucah. hahah. yang pasal comel tu kenapa? tak puas hati? meh sini sekel sikit. haha

Hang Leo said...

mana ada(smbil tunduk tersipu-sipu malu)..hehhehee..
yang comel tu..mmg comel la..i loike,hahaha

Khai said...

hahaha.. bapak sengal entry kau kali ni but i loike!!! :D

bella lim said...

Hang leo ; elleh loike pulak. haha. takpelah. surrender. haha

bella lim said...

khai ; kau pun nak loike jugak. hambik. ahha

Abang Stalker said...

bella,anda seorg gadis yg comel dan tough!hahaha. ;)lelaki ada bulu dada,prmpn ado? :P klu ada x dpt nk dibygkn.haha ^^

qudwa said...

weh bella...bes gilew entry ko...

ce bace aq nyer lak...

http://lifelikethese.blogspot.com/2011/06/fake-product.html

wat la pasal pengkid and bapok lak...ko kan terer...hahaha

bella lim said...

abang stalker ; hahaa. itulah. geli je fikir. hahah. takyah fikirlahhh!

bella lim said...

qudwa ; hahaa. wokey. akan diusahakan. :)

Ekin Razly said...

haha suke sangat ayat last pasal kahwin tuhh. style wehhh

bella lim said...

ekin ; haha thankss. :)

Abang Stalker said...

ahaha..alamak,sory.da trpikir plk. :P seksa u!

ParkAir said...

Laki terer parking kete, pompuan terkedek2 masuk parking, betul tak?

bella lim said...

parkair ; bukan kata parking. aku apa pon tak boleh. hahaha

nasiruddin said...

no 3 tu menarikk....hahahhahah...tak hipok

bella lim said...

haha. itu kalau lelaki. kalau perempuannn. pehh! baik jangan! putus nasab nanti. haha

nasiruddin said...

hahhahhaha...mcm2...actualyy nak men bola...apa suar sedut tu...hahahhaha..ngeee...

kura said...

akak bella lim. sundal tu apa? sundal tu ada macam pontianak harum sundal malam? ke lagi teruk? EH EHH. hahaha..

"wooo. tahan guna dada siott. kau ni alien ke?" - GULP! amboir. hahaha

bella lim comel pulak tu? pui. eh. alamak. hekhek hahaha...

Gua Tertidur said...

hahaha..klaka la..gua senyum tak habis2 lagi ni..nasib dah sedar ye..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

byk beza kan? alah, relax ah, perempuan pun tak terkalahkan dlm apa jua hal!

bella lim said...

nasirudin ; seluar sedut laa. siapa yang bontot dia mcm ada vacum, sedut seluar HAHAHA

bella lim said...

kura ; ahh kau. jangan nak menafikan! aku buang cengkerang kau nanti!

bella lim said...

gua ; haha apa yang kelakarnyaa?

bella lim said...

fifiey ; YEAH SUREE! women power!

Dunia Landax said...

bella ni laki ke pompan? #okbai

bella lim said...

kurang asam kau! hahaha

nub said...

x jantan aa payung2. kahkah

bella lim said...

alaaa, kulit I sensitive nokkk. haha